Sponsored Ads

Nuffnang

How to learn German fast - key verbs conjugated, part 8

How to learn German fast - key verbs conjugated, part 8

I am back after a long hiatus! Sorry! I was very busy with my other writing and other associated matters, but I am finally back to my German site.

Anyways, in this post I conjugate German verbs starting with G. The verbs that you will learn and see in this post are:

geben - to give
gehen - to go/ to walk
gelten - to be valid, to be worth
geschehen - to happen
gewinnen - to win
glauben - to believe
greifen - to grasp/ hold/ snatch

Here are the fully conjugated versions of the German verbs above:

geben - to give
ich gebe
du gibst
er gibt
wir geben
ihr gebt
Sie geben

ich gab
ich habe gegeben
ich hatte gegeben
ich werde geben
ich werde gegeben haben

gehen - to go/ to walk
ich gehe
du gehst
er geht
wir gehen
ihr geht
Sie gehen

ich ging
ich bin gegangen
ich war gegangen
ich werde gehen
ich werde gegangen sein


gelten - to be valid, to be worth
ich gelte

du giltst
er gilt
wir gelten
ihr geltet
sie gelten

ich galt
ich habe gegolten
ich hatte gegolten
ich werde gelten
ich werde gegolten haben

geschehen - to happen
es geschieht

es geschah
es ist geschehen
es war geschehen
es wird geschehen
es wird geschehen sein


gewinnen - to win
ich gewinne

du gewinnst
er gewinnt
wir gewinnen
ihr gewinnt
sie gewinnen

ich gewann
ich habe gewonnen
ich hatte gewonnen
ich werde gewinnen
ich werde gewonnen haben

glauben - to believe
ich glaube
du glaubst
er glaubt
wir glauben
ihr glaubt
sie glauben

ich glaubte
ich habe geglaubt
ich hatte geglaubt
ich werde glauben
ich werde geglaubt haben

greifen - to grasp/ hold/ snatch
ich greife
du greifst
er greift
wir griefen
ihr greift
sie greifen

ich griff
ich habe gegriffen
ich hatte gegriffen
ich werde greifen
ich werde gegriffen haben


Can you observe the pattern? It is very easy to learn German when you realise that some German verbs have the same pattern, as can be seen in the conjugated versions above, and even the irregular verbs have a certain "German" pattern to them that can be distinguished from the regular verbs.

More to come on my German site in future posts; thanks for reading and cheers :)

Learn how to learn a language - How to learn German fast

Search Within "How to Learn German Fast"

Sponsored Ads